Ballistic Nylon Front Pocket Wallet

150 reviews
$35

Ballistic nylon was originally developed as an anti-flak armor in World War 2. We've repurposed this durable material in our Rogue Front Pocket Wallet in Ballistic Nylon. It has the toughness you'd expect, while maintaining a slim profile and fitting perfectly in your front pocket. RFID-blocking WalletGuard is stitched directly into the lining of the nylon wallet, protecting your credit cards from unauthorized access and protecting you from identity theft.

  • Globally sourced in India
  • Genuine Ballistic Nylon and Top Grain Leather Trim and Interior
  • RFID-blocking
  • Full size banknote section, 3 card slots, ID pocket and a stash pocket
  • Comfortably holds 6 credit cards
  • 5" x 3.4" x 0.25", 1.4 oz
  • Backed by our 2 year warranty

Rogue Industries Shipping

Domestic US Shipping Prices:

$4.95 First Class Shipping (5-7 Days)

$9.95 Priority (3-4 Days)

$24.95 Express (2 Days)

The U.S. Postal Service is continuing to experience significant delays in package and mail delivery.

Our free standard shipping offer is valid on orders of $75 or more (after promotions and discounts are applied) shipped to a single U.S. address.

Embossing adds 1-2 days of processing time to orders.


International Shipping:

Canada

First Class Mail (10 - 20 days delivery) $10.00

Priority Mail (5 - 10 days delivery) $35.00


Rest of World International Shipping

First Class Mail (10 - 20 days delivery) $25.00

Priority Mail (5 - 10 days delivery) $45.00


For international orders, applicable duties and taxes are the responsibility of the purchaser.

Additional questions? Call us at 1-800-786-1768, Monday - Friday, 8:30 AM - 4:30 PM EST.

2 Year Guarantee

We stand behind our products. Our two-year guarantee covers defects in materials (leather, rivets, zippers and such) and workmanship for two years from the date of purchase. Products covered by this limited warranty are repaired or replaced at no charge. Wear and tear from normal use, such as worn edges or creasing of leather are not defects in materials or workmanship, and are not covered. Final sale and factory second merchandise is not covered by our two-year guarantee.

Please note: EMBOSSED items are not returnable, except for defects in materials or workmanship. We're a small shop!

Just contact us via email or phone call - and we will discuss the procedure for exchanging on workmanship issues.

Returns

We accept returns and exchanges within 30 days of purchase from Rogue Industries.* 

Please note: EMBOSSED items are not returnable, except for defects in materials or workmanship. We're a small shop!

Simply ship your new, unused merchandise back to us for a full refund or exchange. Our no hassle return policy does not require any phone calls or Return Merchandise Authorization numbers. Just mail back the wallet with a note of who you are and a short reason why you're returning the wallet to:

    Rogue Industries
    Attn: Returns
    650 Cape Rd
    Standish, ME 04084

Within a week of receiving your item, we will refund you the amount you paid or send you a replacement. If you'd first like to talk to someone about a return or exchange, please call us at 1-800-786-1768.

Please note: EMBOSSED items are not returnable, except for defects in materials or workmanship. We're a small shop!

* Product purchased from amazon.com are only available for exchanges of like products. We cannot offer refunds, but can offer exchanges. Please contact us for more information if needed.

Customer Reviews
4.8 Based on 150 Reviews
5 ★
85% 
128
4 ★
9% 
14
3 ★
4% 
6
2 ★
1% 
1
1 ★
1% 
1
Write a Review Ask a Question

Thank you for submitting a review!

Your input is very much appreciated. Share it with your friends so they can enjoy it too!

Filter Reviews:
  • wallet
  • husband
  • quality
  • pocket
  • Rogue
  • shape
  • delivery
  • wife
  • father
  • cloth
CC
12/17/2021
Claudette C.
United States United States
I recommend this product

Keys Nan

Have been purchasing from Rogue from many years. Now buying for adult grandsons. Well made and last a long time. No more back pain because the front pocket design.

12/22/2021

Rogue Industries

Hi Claudette, Thank you for being a continued customer! We appreciate your business, and we hope you will continue to shop with us in the future!

J
01/01/2019
James
San Diego, CA

Great thin front pocket wallet

I carried this wallet my last five years in the military before I retired. It’s great for carrying if your active outdoors. It’s thinner than the leather varieties and isn’t as stiff. Finally replaced it after the ID window was cracked all over and got the leather expedition inverted model without the ID window this tome. I think this wallet would be even better if offered without the ID window and if was inverted like the expedition for easier cash access.

JH
01/27/2022
Joel H.
United States United States
I recommend this product

Front pocket wallet

I’m very pleased with the product but it’s to be a birthday gift. I can’t tell how it is to use the product.

01/31/2022

Rogue Industries

Hi Joel, Thank you for purchasing our Ballistic Nylon wallet! We hope the recipient will enjoy the wallet and use it for many years to come! We appreciate your business.

CJ
01/26/2022
Carol J.
United States United States
I recommend this product

Great wallet

My husband really likes it.

01/27/2022

Rogue Industries

Hi Carol, We are so happy your husband loves his new Ballistic Nylon wallet! We hope he will use it for future years to come! Thank you for giving us a 5-star review.

KB
12/06/2021
Kathy B.
United States United States
I recommend this product

Perfect as advertised

Really cool and fits the front pocket as advertised. Definitely well made.

12/06/2021

Rogue Industries

Hi Kathy, We are thrilled you love your new wallet! Thank you for your great feedback!

JP
07/27/2021
John P.
United States United States
I recommend this product

Bad

Returned the wallet and it was received and a refund has yet to be processed. Not happy

07/28/2021

Rogue Industries

We understand that our wallets are not for everyone and see that we spoke last week about you returning the wallet. The wallet has not arrived back to us yet. As soon as it does, we will refund your order promptly. Please contact us if you have further concerns. Thank you for trying a Rogue wallet!

RB
06/16/2021
Robert B.
United States United States
I recommend this product

Great wallet

I purchased this to replace the one I have had for 15 years, the old one is not in bad shape, just a bit dirty and worn. The ballistic cloth lasts forever.

CS
02/16/2021
Cathy S.
United States United States
I recommend this product

My 15 yo son loves his first real wallet!

Gave this to my son for his 15th birthday, he loves it...and so do my husband and father who also carry Rogue wallets!

A Rogue Industries Customer
TK
01/04/2021
Tom K.
United States United States
I recommend this product

Wish I’d Known About This Wallet Years Ago!

Works as advertised!

JA
12/31/2020
Judith A.
United States United States
I recommend this product

Front Pocket Waet.

Delivery was prompt and the product is of good quality.

You may also like

Recently viewed